Sedef Hastalığı
8 Haziran 2020
Tinea Versicolor
8 Haziran 2020

Selülit cilt yüzeyinde portakal kabuğuna benzeyen bir görünüme neden olan bölgesel, estetik bir cilt rahatsızlığıdır. Genelde kalça ve karın bölgesini etkiler. Kadınlarda sık görülür. Selülitin sebebi fazla yağlılıktır denilebilir. Cildin epidermis ve dermis katmanlarının altında fazla yağ birikir. Bağ dokusu hücreleri bu yağ birikintileri arasında bantlar oluşturmakla görevlidir. Mevcut yağ dokusu artınca bu bantlar arasındaki boşluklar dolar ve portakal kabuğu görünüsü oluşur.

Kesin nedeni bilinmemektedir ancak asıl sebebin vücuttaki yağ miktarındaki artış olduğu söylenebilir. Bu yağ değişimine

• Hormonal değişiklikler
  • Mensturasyon dönemi
  • Genetik risk faktörleri
  • Kilo alımı veya sağlıksız kilo kaybı
  • Sedanter yaşam tarzı
  • Sigara neden olabilir.

Ancak çoğu kadında bu durumlar olmamasına karşın selülit gelişebilir. Vücut tipi, vücuttaki yağın dağılım oranı da selülit oluşmasına zemin hazırlar. Selülit bir çok faktörle ilişkili olabileceğinden tüm kadınlar hayatlarının bir döneminde herhangi bir vücut kısmında selülit problemi yaşayabilirler.

Kadınlarda yaş ilerledikçe selülit gelişme olasılığı artar. Cildin incelip bağ dokusunun zayıflaması bu duruma neden olur. Ayrıca beyaz cilt rengine sahip kadınlarda daha sık geliştiği gözlenmiştir. Ayrıca hamilelik sırasında hormonal denge ve vücuttaki yağ oranı değiştiğinden çatlak ve selülit olma riski artar.

Selülit çeşitli seviyelerde görülebilir.

1.seviye selülitler yalnızca sıkıştırıldığında görülebilen selülitlerdir.

2.seviye selülitler ayakta iken belli olur ve daha girintili çıkıntılı yüzeylere sahiptir.

3.seviye  selülitler ise her durumda belli olur ve ciddi şekilde kozmetik kusur yaratır.

Selülit kozmetik problem yaratan bir hastalıktır. İnsanların kişisel görünüşlerini etkiler. Bu yüzden çeşitli psikolojik problemlere neden olabilir. Tedavi edilmelidir.