Sedef hastalığı, doğuştan itibaren sahip olunan ancak belirtileri ilerleyen yıllarda ortaya çıkan bir deri hastalığıdır. Bağışıklık sistemine bağlı olarak alyuvarların deri hücrelerine yaptığı saldırının sonucu olduğu düşünülen hastalık, birçok nedenle tetiklenebilmektedir.

Sedef hastalarında ilk belirtilerin görülmesi, ileri yaşları bulabilir. Bu nedenle hasta, belirtiler ortaya çıkmadan hastalığın farkına varmaz. Belirti gösteren hastaların neredeyse yarısı ise, düzenli olarak doktor kontrolünden geçmediklerini belirtmektedir.

Sedef hastalığı, kronik bir hastalıktır. Bu nedenle belirtiler, kişinin hayatı boyunca farklı dönemlerde birçok kez ortaya çıkabilir.

Sedef hastalığının en bilinen tetikleyicisi strestir. Normalden daha yüksek oranda strese maruz kalmak, belirtilerin yeniden ortaya çıkmasına neden olacaktır. Hastaların neredeyse yarısının kronik depresyon ile mücadele etmesi nedeni ile, sedefin en yaygın tetikleyicisi olarak stres öne çıkmaktadır.

Yüksek miktarda ya da düzenli şekilde alkol tüketimi de sedef hastalığını tetiklemektedir. Tek seferde yüksek miktarlarda ya da düzenli olarak alkol tüketen kişilerde, hastalık belirtileri daha sık şekilde ortaya çıkmaktadır.

Bağışıklık sistemine bağlı hastalıkların ortaya çıkması da, sedefi tetikleyen nedenlerden bir diğeridir. Alyuvarların deri hücrelerine saldırısından kaynaklanan sedef, hastalık durumunda daha aktif çalışan bağışıklık sistemi nedeni ile tetiklenmektedir. Aynı zamanda çeşitli hastalıklarla mücadele etmek için kullanılan ilaçların içerisinde bulunan bazı maddeler de, sedef belirtilerini tetikleyebilmektedir. Doktorunuza sedef hastası olduğunuzu belirterek, bu maddeleri içermeyen ilaçları önermesini talep edebilirsiniz.

Yaralanmalar ve cildin kaza nedeni ile hasar görmesi de sedefi tetikleyebilir. Aşı, iğne ve güneşte uzun süre kalmaya bağlı oluşan yanıklardan da sedef hastalığı tetiklenebilmektedir.