Egzama tehlikeli ve ağır bir hastalık türü değildir,ama doğal olarak her hastalık gibi rahatsızlık verecek ve kaşıntı söz konusu olacaktır. O Bölgeleri fazla kaşımamalıyız o yüzden bebek yaşlarda olacak kişiler için pamuksu yada kumaşlı eldivenler geçilerek ellerin kaşınmasını önleyebiliriz.Uçuk olan kişiler için egzamalı kişiler ile fazla yakın temasta bulunmak doğru bir şey olmaz o yüzden hem kişi hemde hasta için fazla haşır neşir olmamaya özen göstermeliyiz.

Egzamalı hastaları veya hastalığı geçirmiş olan kişilerin derileri oldukça hassas bir yapıya sahiptir deri zamanla tahriş olduğu için daha dikkatli olmalıyız, yani derimize oldukça önem göstermeli yüz maskesi gibi maske ve kremsi ilaçlardan uzak durmalıyız. Zor durumda kalan ve işi gereğinde çalışmak zorunda olan kişiler derilerinin zarar görmemesi için eldiven ve çeşitli koruyucular takmaları önerilir.

Egzama deri hastalığı olduğu için aslında bir çok yararlanacak ilaç çeşitleri vardır yani bir çok ilaç  çeşidi bulmak çok kolay olacaktır, aklımıza gelen çinko vitaminleri ile derimizi daha dinç ve sağlam bir yapıya dönmesinde yardımcı olabiliriz. Lakin bu süreçte doktor önerisine göre ilaçlar kullanmalıyız çünkü kremsi tür ilaçlar derisi tahriş edecektir ve deride bu süreçte oldukça hassas olduğu için zararlı olabilecek bir çok sonuca varabiliriz.

Egzamaya yakalanan çocukların %50 si 6 yaşını geçmeden yakalanmış %50’si ise ergenlik  sürecinde yakalanmıştır,ergenlik dönemi bir çok kişinin bildiği gibi sıkıntılı olarak geçebilecek bir dönem olduğu için stres den uzak durmalı ve hastayı rahatlatmalıyız, aksi halde hastalığın geçmesi uzun sürebilir hatta ilerleyebilir o yüzden stres ve sıkıntılı durumlardan uzak durmalıyız.

Yani aslında yukarıdaki bilgileri okuduğunuz zaman çıkartabileceğiniz bir çok sonuç olabilir, o yüzden dikkat etmemiz gerek bir çok nokta olacağı için alerjik nedenler , stres , sıkıntılı durumlar , kaşıntı gibi alanlardan uzak durmalıyız, çünkü kaşıntı derici tahriş edecek ve deriyi zayıflatacaktır, hasta kişi bu süreçte kaşıntı durumda kendisini tutması gereklidir.Bir çok insanın bir çok nedenlere ve yiyecek içeceklere hatta görüntülere karşı sıkıntıları vardır,bu süreçte bizleri rahatsız edecek yemekler yememeli ve içmemeliyiz örneğin yumurta yediğinde alerji olan bir kişi hastalık sürecinde yumurta tüketimini oldukça kısmalı ve hatta tüketmemelidir.

Stres her hastalıkta olduğu gibi egzamada da önemli bir rol oynamaktadır hasta kişinin yanında sıkıntılı durumları yaşatmayı engellemeliyiz  özellikle ergenlik sürecinde olan kişiler sıkıntılı zamanlar geçirdiğini bildiğimiz için,onlar üzerinde daha çok durmalı ve mutlu sevinçli işler yaparak zamanlarımızı değerlendirmeli hasta olan kişiye hasta olduğunu unutturmalıyız.

İlaç sürecinde egzama hastalığında mutlaka doktora görünmemiz gereklidir aksi halde deri tahriş olacak ve hastalık süreci devam edecektir,bu yüzden egzamada mutlaka ama mutlaka doktora görünerek  ilaç kullanmalıyız ve  tedavi sürecine başlamalı hızlandırmalıyız.