Cildimizin görevleri
Dermal Dolgu Komplikasyonları
3 Şubat 2022

Cilt Sağlığını Etkileyen Faktörler

Cilt, vücudun diğer organları gibi, ancak sağlıklı olduğunda işlev görebilir. Cildin sağlıklı kalması, vücudu zararlı mikroplardan ve ultraviyole ışınlarından korumaya devam edebilmesi, sıcaklığı düzenlemesi ve doğru cilt rengini üretmesi için önemlidir. Cildinizin ne kadar sağlıklı olduğunu belirleyen faktörler harici veya dahili olabilir.

İÇ FAKTÖRLER

• Genetik — Cildinizin sedef hastalığı ve atopik dermatit (egzama) gibi durumlara ne kadar yatkın olduğunu belirler.
  • Hormonlar — Ergenlikte sivilceler artarken, kadınlarda östrojen seviyesi azaldığında cildin nem dengesi de düşer

DIŞ FAKTÖRLER

• Beslenme — Doğru beslenme cildimizi de korur ve güçlendirir
  • Yaşam Tarzı — İyi uyku, düzenli egzersiz, stres yönetimi ve sigarasız bir hayat cildinizi de olumlu etkiler
  • Terapötik Önlemler — Bazı kardiyovasküler tedaviler, diyaliz ve radyoterapi cildin hassasiyetini arttırır ve kuruluk yapar
  • Güneş Işığı — Aşırı güneş, DNA hasarı, cilt kanseri, erken yaşlanma, melazma ve alerji yoluyla cilt sağlığını etkiler.
  • Çok Sık Yıkama — Sıcak suyla çok sık yıkanan bir cilt doğal lipidlerini ve nemlendiricilerini kaybeder. Bu da cildin koruma bariyerini ve doğal dengesini bozabilir.
  • Sağlıksız Cilt Ürünleri — İddialı cilt ürünleri kullanıldığında cildin hücre yapısı, bariyer işlevi ve nötralize etme yeteneği büyük ölçüde etkilenebilir.