Otoimmün bir karaktere sahip olan hastalık ksaca bağışıklık sisteminin vücudun çeşitli dokularına saldırarak iltihaplanmaya sebep olduğu kronik bir hastalıktır. Enflamasyon sonucunda ağrı ve şişlik başta olmak üzere diğer semptomlar ortaya çıkar. SLE ile birlikte eklemler, cilt, akciğerler, böbrekler, kalp, sinir sistemi, kan damarları başta olmak üzere vücudun neredeyse tüm organları zarar görebilir. Hastalık erkek, kadın, çocuk herkesi etkisi altına alabilir. Cinsiyet, genetik faktörler başta olmak üzere ultraviyole ışığı, bazı ilaçlar ve bazı bulaşıcı ajanlar gibi çevresel faktörlerin hastalığın gelişiminde önemli rolü olduğu düşünülmektedir.

Yapılan araştırmalar sonucunda lupusun erkeklere oranla kadınlarda daha yüksek oranda görüldüğü tespit edilmiştir. Neredeyse her 10 hastadan 9'u kadın hastalardan oluşmaktadır.Bunun sebebinin hormonlarla ilgili olabileceğinin üzerinde durulmaktadır. Yine lupus hastası olanların kardeşlerinin bu hastalığa yakalanma ihtimalinin diğer insanlara oranla 30 kat daha fazla olduğu saptanmıştır.Bu durum hastalıkla ilgili genetik faktörün önemini göstermektedir. SLE hastaları ışığa duyarlı cilde sahip olabilirler. Başta güneş ışığı olmak üzere yapay aydınlatmadan da olumsuz etkilenebilirler.Bu nedenle uzunsüreler güneş ve ultraviyole ışığın etkilerine maruz kalmamaları gerekebilir.Dışarıda uzun saatler geçirme durumunda koruyucu kullanmayı ihmal etmemelidirler.

Lupus için haklı olarak "bin yüzün hastalığı" tabiri de kullanılır.Çünkü oldukça değişken belirti ve bulguları olan,hastadan hastaya farklılık gösteren bir hastalıktır. * Ultraviyole ışığa ve güneş ışığına duyarlılık
* Ellerde ve ayaklarda görülen artrit rahatsızlığı
* Burunda ve yanaklarda görülen kırmızı döküntü
* Böbrek fonksiyonlarında hafif veya şiddetli azalma
* Akciğer zarında ve kalp zarında iltihaplanma
* Beyin ve sinir sistemi ile ilgili problemler
* Mukozal ülserler

Lupus Vücudumuzun hangi bölgelerine zarar verir?

Aslında aşağıda sayacağımız yerler başta olmak üzere vücudumuzun her yerini etkileyebilir. * Eklem bölgeleri * Böbrekler * Sinir sistemi * Deri * Kalp ve akciğer zarı * Nadir de olsa beyin ve kan damarları * Kaslar * Karaciğer